Onze partij heeft beslag weten te leggen op een nieuw pand van waaruit de NCPN en Manifest nog beter naar buiten kunnen treden. Op onze oude lokatie Donker Curtiusstraat werden regelmatig plannen
ontwikkeld die konden bijdragen in onze strijd voor sociale rechtvaardigheid en een socialistische maatschappij. Dit alles gebeurde in een ruimte die vaak te klein bleek om alle initiatieven in alle rust te kunnen ontplooien. Bovendien was de lokatie weggestopt in een gigantisch kantoorpand waardoor het voor belangstellenden te moeilijk was om ons te bereiken. Tenslotte leende de oude kantoorruimte zich niet voor het beleggen van bijeenkomsten. Na een langdurige zoektocht door Amsterdam is het ons gelukt de hand te leggen op een lokatie zoals onze partij en krant verdienen!
Het pand ligt aan de Haarlemmerweg 177, midden in een van de oudste buurten van Amsterdam. Er is daar tweemaal zoveel kantoorruimte en we zijn direct van buiten bereikbaar.
Uiteraard hangt er aan de verbouwing een prijskaartje en zoals nu begroot komt dit neer op vijfentwintigduizend gulden. Een kleine impressie: reparatie van vloeren en plafonds (elk) 2000,-, diverse veiligheidsvoorzieningen 5000,-, keuken vernieuwen 1000,-, twee nieuwe toiletten 5000.-, verwarmingsinstallatie 2500,-, vervangen meubilair vergaderzaal 1000,-.
Als stimulans voor de financiële commissie, die volgens het besluit van het partijbestuur de financiële campagne zal voeren, kwam de partijafdeling Kennemerland, tijdens het laatste secretarissenoverleg, al direct met de eerste 200.- over de brug, zijnde de kosten van het te bouwen 'tochthalletje'..! Hiermee willen de kameraden uit Kennemerland symbolisch de partij- en Manifestactivisten uit de tocht houden!
De commissie wil hiermee een voorbeeld voor de campagne stellen. Zij roept hierbij afdelingen, abonnees en sympathisanten op hun bijdragen te leveren door het 'adopteren' van één onderdeel van de verbouwing, of een deel daarvan! In Manifest van 18 mei a.s. zal de commissie met de eerste verantwoording komen van de financiële bouwstenen die zijn binnen gekomen.
Voor de financiële commissie, Rein Schinkel.